19 juni, 2015

BUGÜN EN ACILI GÜNÜM: EN YAKIN DOSTUM VEFAT ETTİ



Komşular, güzel köylülerim dostlar,
yakınlarım, güzel akrabalarım,
kardeş, bacı, yigenlerim...

Acım büyük. Hiç kimseye tahammülüm yok bugün. Kalpteki darlık, kafamdaki ağrılar depremler yaratıyor ruhumda. Yaradanın aşkına, beni yapayalnız bırakın bugün. Bırakın da, eski günler ve hayalerim içinde, gözyaşı deryasında boğulayım. O günü hatırlıyayım: O gün, büyük sülalelimizin evini üstüne getiren, talandan
, candan bezdiren ezzeli düşmanımızı aniden avladığı, kaplanlar gibi üzerine atılıp, yok ettiği o an, halen hatırımda. O'nu öldürmekle kalmadı, parçaladı, ciğerini çiğ çiğ yedi. O gün dostlarım, o'nun ne kadar yakın dostumuz ve korkusuz olduğunu anladım.

Bundan dolayı üzgünüm. Kimse aramasın bugün, telefonum kapalı. Kimseyi eve kabul edemiyoruz bugün. 'Fayz bük' duvarıma başsağlığı mesajı yazmasın kimse. İstemiyorum. Rahat bırakın beni. Kalbim derinden yaralı.

Biliyorum. Hakkınız var. Ölüm, güzel Tanrımın emri. Ancak o'nun, topraklara düşüp, ölecek zamanı değildi. Bana ağır geliyor, altından kalkamıyorum, bu vakitsiz ölümün. O sarımsı, boy posuna yakışan bıyıklar, delikanlı yürüyüşü, kara topraklara düşüp, ölümü haketmiyor.
Bugünlerde kutsal aylara giriyoruz dostlar. Ölüme karşı isyan etmek, ilahi gücün emrine karşı gelme gibi gibidir. Bir günah on, bir hayır bine bedeldir. Güzel Rabbim gücenmesin bana, ama yakın dostumun değeri çok büyük idi. O'nun ölümü ve ardından bıraktığı boşluk doldurulamıyor.
Baba annemden daha çok severdim o'nu. O'nun vefatının verdiği keder, nenenimkini geride bıraktı. ''Mavişim''in acısı tüm acılar üstünde. Sen koru ya Rabbim, böylesi ölümü hiç kimseye, düşmanlarıma dahi verme, tattırma.

O, sapına kadar delikanlı, korkusuz idi. Biraz da çapkın. Yaşıtı olan mahalledeki karşıt cinsler o'na Leyla, o da, onların Mecnunu idi. Ama böylesi çapkınlık, arkadaşıma helal olsun. Yakışıyordu çapkınlık, o'na. O, cinsindeki Leylaları mutlu etmek etmek için yaratılmiş ise, Tanrım sırtına kuvvet ve bereket verdiyse, neden kıskanalım ki?

Evet dostlar, kimse, ama hiç kimse taziyeye gelmesin bugün. Başınız sağolsun, demesin. Keder deryasında boğuldum, o kazayı görünce. Araba altında kalan dostumu hastaneye kaldırınca. Orada can verdi. Baba annemin bile, o'nun ölümü kadar ko'madı.

Malesef kaybettim o'nu bugün. Güzel 'Mavişim'i, kedimi kaybettim bugün. Unutamıyorum.

Büyük sülale evindeki yüzlerce fare ve sıçanın katili idi o. Ardından kaç tane öksüz kedi yavrusu kaldı, sayısız dul Leylalar bıraktı, Tanrım bilir. Terlemiş sarımsı bıyıklım gitti, artık geri gelmez.

Allahını seven, ardından kötü laf etmesin. Günaha çok girdiği, zinakar olduğu doğru. Ama, benim hatırım için, sizlerden dostane ricam, 'Salako' işi bir fatihayı ruhuna okumanızdır. Cızira Bohtan'ın değerli din alimi, Deyrul Zafarandaki 'ebune'mize Allah için çağrımdır: 'Mele, heyra qurban' ve 'Keşeyo qurbano' sizden ricamdır, 'Mavişim' için dua edin. Belki Tanrım, rahmet eder de gunahı af olur.

Sormayın komşular üzgünüm bugün. Dertlerimin dermanı Lokman Hekim de. Bu yara iflah etmez, 'Mavişim'le buluşturur beni...